17 Ocak 2009 Cumartesi

MEZGİT TAVA

MEZGİT TAVA
Mezgit ailecek sevdiğimiz bir balık.
Küçük balıksever bir aile olmamızın, özellikle eşimin laz ve benimde laz gelini olmamdan kaynaklı evimizde en çok pişen balık hamsi.
Ardından mezgit ve barbun geliyor...
Büyük balıklarla hele hele de buğulama balıklarla hiç işimiz olmuyor.
Daha sağlıklı oluyor biliyoruz ama bize canlı canlı geliyor o zaman balık.
İllaki o kızgın yağ ve balık birleşme sesini duyacağız ...
mezgit tava içinse;
yağ
un e tuz yetiyor.
balıklar tuz eklenmiş una bulanıyor kızgın yağa atılıp önlü arkalı kızartılıyor.
Yanında ise bol salata ...








4 yorum:

  1. Off off offf ben balığa dayanamam bunuda gördükten sonra bu akşam kesinlikle balık yiyeceğim.

    benim en sevdiğim balıkda barbun missler gibi kokar pişerken ve kesinlikle haklısın o balığın yağla buluşma sesi duyulacak.

    çok güzel görünüyor canım size afiyet olsun.

    öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. MEZGİT BENİM TADINA DOYMADIĞIM TEK BALIKTIR HER BALIK ÇEŞİDİNİDİ SEVİYORUM AMA BU MEZGİT ÇOK DAHA TATLI BENCE KILÇIĞIDA YOK UĞRAŞTIRMIYORDA:) MİS GİBİ BİR YEŞİL SALATAYLA ELLERİNE SAĞLIK

    YanıtlaSil
  3. melihacım,afiyet olsun bu akşam için size resimlerini bekliyorum
    candancım, bence de çok kolay bir hamleyle kılçık hoop elinde :)

    YanıtlaSil
  4. Acaip istah acici gözüküyor.Birazdan hamsi yapacagim ben de.
    Ellerine saglik arkadasim,sevgiler.

    YanıtlaSil