17 Ocak 2009 Cumartesi

7 TAHILLI EKMEK

Uzun zamandır yapılmayı bekleyen yeditahıllı ekmek unumu bugün elime alabildim.
Seviyorum ekmek makinasındaki ekmeği ama pişme süresi uzun olunca üşeniyorum.
Normalde ölçülerine göre sütünü, mayasını, ununu (söke undan başkasıyla güzel olmuyo) şekerini tuzunu kendim yapıyodum ama bu yeditahıllı un paketi büyük kolaylıkmış.
Bir kutuda 2 un paketi 2 maya paketi var. Eklemeniz gereken sadece 320 ml su.


Tabana suyu koydum, üzerine unu ve mayayı ekledim.
(Kendimde yaparken önce sıvıları sonra katıları koyuyordum.)
3 saatlik programa koydum

Sonra çıktı misssss kokusuyla ekmeğim



Sıcak sıcak nefisti....



2 yorum:

  1. Bende ekmek makinasında yapıyorum ama bir süredir nedense zor geldiği için fırından alır oldum.şimdi görünce özendim yine yarın sabaha inşallah yaparım.
    ellerine sağlık canım
    miss gibi kokusunu iyi bilirim.

    öpüyorum.
    iyi geceler

    YanıtlaSil
  2. melihacım özellikle geceden malzemelerini koyup saatini ayarladığım zaman sabah ekmek kokusuyla uyanmak büyük mutluluk veriyo nedense...
    fırıncımı olsaydım ne :)

    YanıtlaSil