15 Ocak 2009 Perşembe

MEKSİKA PATATES & ŞEHRİYE ÇORBASI

BU AKŞAM YEMEĞE ARKADAŞIM SİNEM GELDİ.
ÇOCUK OLUNCA KUCAĞIMDA TEFERRUATLI YEMEKLER YERİNE KOLAY HAZIRLANABİLECEK BİRŞEYLER YAPMAK İSTEDİM.
YADA MECBUR KALDIM DİYELİM :)
MÖNÜDE;
ŞEHRİYE ÇORBA
PİRİNÇ PİLAVI
KÖFTE KIZARTMA
MEKSİKA PATATES
YEŞİL SALATA
FASULYE TURŞUSU (KAYINVALİDEM YAPTI)
VARDI.
MEKSİKA PATATESİN TARİFİNİ
"LEZZETHANE"http://lezzethane.blogspot.com/ DEN ALDIM.
SİTENİN DE ADI GİBİ ÇOK LEZZETLİ OLDU. HERKESE TAVSİYE EDERİM.
ÇOK PRATİK VE ÇOK LEZZETLİ
MALZEMELER;
4 PATATES
(İSTEĞE GÖRE BİZ 3 KİŞİYDİK 4 ORTA BOY PATATES DENK GELDİ)
SIVIYAĞ
PUL BİBER
TUZ
KEKİK
YAPILIŞI;
PATATESLERİN KABUĞUNU SOYMADAN BULAŞIK SÜNGERİ İLE İYİCE SUYUN ALTINDA OVALAYARAK TEMİZLEDİM.
HERBİR PATATESİ 8 ER DİLİME BÖLÜP BİR KAPTA YAĞ, TUZ, PUL BİBER VE KEKİKLE HARMANLADIM.


FIRIN TEPSİSİNE YAĞLI KAĞIT SERİP GELİŞİGÜZEL PATATESLERİ DİZDİM.
180 DERECELİK FIRINDA 35-40 DK. KADAR PİŞİRDİM.

PİLAV, KÖFTE,MEKSİKA PATATES VE KETÇAP-MAYONEZ SOSU
MÜKEMMELDİ




ŞEHRİYE ÇORBASI
MALZEMELER;
ARPA ŞEHRİYE
DOMATES
BİBER
MAYDANOZ
TEREYAĞ VE SIVIYAĞ
TUZ
YARIM LİMON
YAPILIŞI;
ÖNCELİKLE SIVI YAĞI VE TEREYAĞI TENCEREDE ERİTİP ÜZERİNE RENDELENMİŞ DOMATES VE İNCE DOĞRANMIŞ SİVRİ BİBERİ EKLEDİM.(BEN BU AKŞAM YAZIN HAZIRLADIĞIM MENEMENLİĞİ KULLANDIM)
DOMATESVE BİBER PİŞİNCE ÜZERİNE SUYUNU ÇEKTİM.
TUZUNU İLAVE ETTİM.
SU KAYNAMAYA BAŞLAYINCA ŞEHRİYESİNİ EKLEDİM.
ŞEHRİYELER YUMUŞAYINCAYA KADAR KAYNATTIM. ALTINI KAPATIP LİMONUNU SIKTIM VE İNCE KIYILMIŞ MAYDANOZUNU EKLEDİM.
(ÖZELLİKLE ÖLÇÜ VERMEDİM TENCERENİZE GÖRE GÖZ KARARI HAZIRLARSINIZ)


YEŞİL SALATA

MALZEMELER;
MARUL
ROKA
MAYDANOZ
BEYAZ SOĞAN
TUZ
LİMON
SİRKE
ZEYTİNYAĞI
YAPILIŞI;
ÇOK ZOR :)
YEŞİLLİLERİ İYİCE YIKIYORUZ VE ELİMİZLE KOPARIYORUZ Kİ VİTAMİNİ GİTMESİN.
SOĞANLARINI DOĞRUYORUZ VE SOSUNU HAZIRLAYIP ÜZERİNE DÖKÜYORUZ.




PRATİK BİLGİER;

DERİN DONDURUCUDA KÖFTELER



KÖFTE HAMURUNU YAPTIKTAN SONRA ŞEKİL VERİP BİR TEPSİYE DİZİYORUM BUZLUKTA DONDURDUKTAN SONRA BİR SAKLAMA KABINA YERLEŞTİRİYORUM VE TEKRAR DERİN DONDURUCUYA ATIYORUM İSTEDİĞİM ZAMAN HEMENCİK ÇIKARTIP KISIK ATEŞTE KIZARTIYORUM.
ÇALIŞIRKEN ÇOK RAHAT OLDUĞU GİBİ HABERSİZ YEMEĞE GELEN MİSAFİRLER İÇİN SÜPER BİR FİKİR ;)



MENEMENLİKLERİM;




YAZIN ANNEMLE BİRLİKTE HAZIRLADIK BU KAVANOZLARI
DOMATESLERİ TAM MEVSİMİNDE KÜP KÜP DOĞRAYIP ÜZERİNE İNCE KIYILMIŞ BİBERLERİ EKLEDİK
KAYNATTIK VE SICAKKEN KAVANOZLARA ALIP KAPAKLARINI KAPATTIK BATTANİYENİN ALTINDA BİR GÜN UYUTTUK.
ŞİMDİ AÇIP İSTER MENEMEN YAPIYORUZ İSTERSEK BU AKŞAM YAPTIĞIM GİBİ ŞEHRİYE ÇORBASI







10 yorum:

  1. Ziyaretiniz icin tesekürler.Cok memnun olurum her zaman beklerim.Insallah bundan sonra hep görüsürüz.
    Sevgilerle.

    YanıtlaSil
  2. Menü nefiss daha ne olsun köfte,patates varsa tamamdır.meksika patatesi hiç yapmadım çok daha sağlıklı mutlaka deneyeceğim.ellerine sağlık canım
    öpüyorum

    YanıtlaSil
  3. ziyaretinize bende teşekkür ederim.
    meksika patatesi şiddetle tavsiye ediyorum.
    tekrar görüşmek dileğiyle...

    YanıtlaSil
  4. ELLERİNE SAĞLIK SUNUMLARI DA ÇOK ŞIK OLMUŞ

    YanıtlaSil
  5. teşekkür ederim o sizin göz güzelliğiniz :)

    YanıtlaSil
  6. Merhaba 1000NUR,

    Bloglar alemi çok farklı bir dünya.Bunu zamanla göreceksin ve çok güzel deneyimlerin olacak inşallah.Ne güzel yeni bir arkadaş kazandım.Yolun açık olsun.Çok güzel yazılara, sunumlara, tariflere imza atacağına inanıyorum.Ne zaman ihtiyacın olursa yanındayım.Yolun açık olsun.

    Sevgilerimle*

    YanıtlaSil
  7. ohhhh herşey mükemmel görünüyor,patatesin herşeyine bayılırım bu dAA Çok güzel bir tarif teşekkürler Binnur'cum...(bende BU Binnur nerelerde İnci'yi özledik diyorum meğer anne bu işlerle uğraşıyormuş çok güzel olmuş siten takipteyiz.)

    YanıtlaSil
  8. Hadiye Ablacım;
    çok teşekkür ederim güzel dilekleriniz için bende sizi bulduğum için çok mutluyum sizin becerikli ellerinizin hazırladığı lezzetler de gelişeceğime inanıyorum. Yanımda olduğunuzu bilmek güzel
    yürek dolusu sevgiler
    Fatoşcum;
    kesinlikle denemelisin patatesin bu halini seveceksin eminim.pul biberini koymassan Çise de sevebilir belki
    öptüm sizi

    YanıtlaSil